Say it with music -

Gamla och nya löften

Fjolårets nyårslöften:
Självkänsla & självförtroende
♥ Inte äta godis på ett år
♥ Tagga igång träningen
♥ Gladare/snällare
♥ Ta hand om mig själv, hud/hår
♥ Bättre ekonomi
♥ Ta körkortet
♥ Göra något nytt oväntat

Det nyårslöftet som faktiskt har gått allra bäst är mitt självförtroende. Jag har börjat tro mer på mig och jag känner mig mer säker i mig själv. Tack vare att jag har börjat träna. Jag vet att det är den största nyckeln till det hela (och en viss mognadsgrad från mig själv). Med tanke på hur mycket endorfiner som man får av kroppen kan man nästan inte känna sig dålig efter ett träningspass och det har lixom hållit i sig och vuxit till en känsla som har börjat bli mer permanent. Hur underbart som helst! Med tanke på hur jag har varit tidigare år. Att jobba sig från botten och känna att man är på väg upp, bästa känslan!
 
Godislöftet sket sig. Jag äter godis säkert 3 gånger i veckan...
Kickat igång med träningen gick väldigt bra!
Att bli gladare/snällare vet jag inte. Jag är en snäll och ödmjuk person, alltid varit. Jag har blivit gladare som jag skrev tidigare. Men nog kan jag fortfarande vara arg. Har sjukt kort stubin och jag har verkligen försökt. Har kanske blivit lite mer uthållig innan jag brunnit av. Men det är bara så som jag är som person. Kanske lite svårt att ändra på helt.
 
Tagit hand om mig själv har jag gjort. Har slutat färga håret, jag tränar och sminkar mig inte lika ofta. Känns mycket fräschare så :)
 
Bättre ekonomi - jo jag har sparat, men jag slösar ganska mycket också. Dock shoppar jag inte lika mycket längre och det är ju bra, men jag är ju inte lika ofta i stan nu när jag inte går skola så. Jag jobbar lite och dom pengar jag får sparar jag det mesta.
 
Jag tog körkortet, 3 januari förra året så har haft det över 1 år nu!
 
Jag har inte gjort något nytt/oväntat. Men jag har bestämt mig för att söka skola och det var inte i mina planer för 3 månader tillbaka. Det bara kom, suget att plugga. Men mycket för att jag hittade en kurs jag vill gå. Kommer jag inte in blir det ingen skola ;)
 
2014 nyårslöften:
♥ Träna och äta mer seriöst
♥ Inte dricka alkohol förrän jag fyller 20
♥ Vårda mina relationer
♥ Jobba ännu mer på självkänslan
♥ Se allt mer positivt
♥ Bli mer spontan
♥ Testa något nytt/ göra något oväntat
♥ Fara utomlands
 

Comments
Postat av: Rebecca

Låter som bra nyårslöften! Jag har inga direkt nyårslöften till mig själv. Måste dock tänka på att bli mer spontant och ta vara på varje ögonblick av livet. Visa att jag uppskattar alla runt omkring mig.. :)

Svar: Det låter som bra löften det med! Att vara spontan är aldrig fel och att ta vara på nuet är nog det viktigaste man kan göra :) kram!
Lowa

2014-01-09 @ 12:20:01
URL: http://ladymuffin.blogg.se
Postat av: ida foto. ♛

fin du är!

Svar: Tack!
Lowa

2014-01-17 @ 09:12:04
URL: http://prinsesc.blogg.se
Postat av: thea

Tycker verkligen det är superbra löften Lowa, väldigt inspirerande! :)

Svar: Tack thea!
Lowa

2014-01-31 @ 14:25:36
URL: http://holmqvistthea.blogg.se
Postat av: dj utrustning

Du var vacker du är! F.ö. varför inte skjuta upp med att dricka alkohol alls tänk på vad mkt elände alkhol skapar! Ha det fint!

2015-09-25 @ 19:05:03

Comment on last post here:

Name:
Remember me?

E-mail: (not published)

URL/blog address:

Comment:

Trackback
RSS 2.0