Say it with music -

KRETA I

Här är några bilder från havet och poolen från de första dagarna. Jag fotade lite mer i början av veckan sedan blir man som lat osv. Men vi har varit mest vid poolen när vi har badat och solat. Vi gick till havet bara tre gånger. Men det var en bit bort från vårat hotell och det var jobbigt att gå i värmen. Sedan tycker jag inte att stranden just där vi bodde var så fin. Det var mycket stenar + botten var som sement, att sanden blivit sten. Fick bada med  tofflor på!
 
Det var väl kring 30 grader i havet och i solen var det kring en 40 grader som varmast. Så vi har då inte frusit haha! T o m kvällarna var så varma att håret mitt torkade aldrig. Kunde gå med blött hår från kl 6 då jag duschat till 12 på kvällen. Men jag har så tjockt hår så.
 
Vi har varit rätt mycket i gamla stan och kollat runt på ställen som parken, gamla byggnader, hamnen, båtar osv. Så vi har inte bara legat i en solstol hela dagarna. Jens har väl varit den som har varit mest taggad på att göra grejer, jag gillar att bara ligga och pressa på semester men! En "vanlig" dag var att vi steg upp, åt frukost och for till gamla stan. Var där på förmiddagen och eftermiddagen gick vi till havet eller låg vid poolen.
 
Hotellet vi bodde på var riktigt bra faktisk. Det var rent och fint på rummen, man fick alltid bäddad säng osv. Poolerna var väldigt rena och fina. Personalen var hur trevliga som helst och maten var bra och varierad. Det fanns alltid basgrejer, som tzatziki, bröd, sallad, pommes och sedan varierade tillbehör som kött, fisk och fågel varje dag. Det enda jag klaga på var att hotellet låg en bit från havet, att stranden inte var så bra och att gatan vi bodde på var konstig uppbyggd och lite "skitig".
 
Annars har vi haft en helt underbar vecka!
 
Nu efter en vecka med nutellamackor till frukost, konstant intag av pommes och cola så blir det jävligt hårt med mat och träning framöver haha! Konstigt nog har jag inte gått upp i vikt, men man känner sig inte så fräsch efter en vecka med skräpmat och ingen träning ;)
 

Comments

Comment on last post here:

Name:
Remember me?

E-mail: (not published)

URL/blog address:

Comment:

Trackback
RSS 2.0