Say it with music -

22 Juli, 2012 - Och få tala ut lite

Bild från Trästockfestivalen.
 
Oooops long time ago och hej på er! Min blogginstats är verkligen KASS... Men jag har inte haft lust, så att säga. Som de flesta bloggare tappar även lilla jag inspon och energi på sommaren. Men under dessa dagar som gått så har jag jobbat. Förvånade? Jag vet, det har varit mycket av det nu de senaste veckorna och jag har inte haft så mycket ledigt alls... Men i helgen så ska jag försöka få bort min lördag. Om jag lyckas med det ska jag till Stavaträsk med grabbarna grus och göra allt det där som grabbar gillar att göra. Fiska, äta mat och dricka öl!
 
Angående det här med jobb. Jag gillar mitt jobb, riktigt mycket. Speciellt nu när jag börjar få in rutiner och skaffat mig lite mer erfarenhet. Men. Jobb är verkligen inte allt. Speciellt inte nu när man inte behöver försörja sig själv. Jag har jobbat i princip varje helg och p g a det har jag inte kunnat ha kul (då menar jag kul) på tex alla festivaler och det SUGER. Jag känner mig som värsta nörden! Dock känner jag dom som är värre än mig (ska inte näman några namn, men en av dem jobbar på mitt jobb) och det är ränt utav sagt tragiskt. Nästan patetiskt. Haha, ni kanske förstår att jag blir arg på mig själv? Men jag blir allt mer förbannad när jag ser dessa människor ta på sig extra dagar, allt för PENGAR, och inte ha ett roligt liv. Sen ska dom gå och skryta om vilken dunder-lön de har. Visst de har jobbat röven av sig. Bra jobbat. Men de har fan inget liv. Det jag vill ha sagt med detta är att jag snart ser mig som en sådan. Usch. Jag är verkligen inte så. Därför ska jag göra allt i min makt för att få ledigt nästa helg, och jag ska verkligen inte må dåligt över det. Jag ska njuta av den lilla ledighet jag har/får! Och på tal om jobb så börjar jag 4 imorgon, woho! Behövde få detta ur mig...

Comments
Postat av: Matilda

Jag tycker absolut att du har en poäng i det du skriver!

Svar: Roligt att du håller med!
Lowa

2012-07-23 @ 11:50:17

Comment on last post here:

Name:
Remember me?

E-mail: (not published)

URL/blog address:

Comment:

Trackback
RSS 2.0