Say it with music -

Lite om mig.

Dramaqueen - Jepp, jag är full av drama som det så fint kallas. Jag är extrem, i allt, speciellt när jag blir ledsen eller arg. Jag vänder mig om, slutar prata, skriker, springer iväg (har hänt att jag rusar ut ur huset många gånger och springer bort), och vill ha extremt mycket uppmärksamhet när det kommer till tröstning osv. Riktigt jävla jobbigt, farmför allt för dom som ska stå ut med dettta. En riktig dramaqueen! Och jag får väldigt ofta höra att jag är det. Alltid när det håller på att sätta igång får jag alltid kommentarer som: skippa dramat...
Inte så jättekul, varken att vara så dramatisk eller att få höra det!

Romantiker - Detta tillhör min dramatiska sida. Jag är en liten romantiker. Inte för att jag visar det så jätteofta. Det känns så fjolligt på något sätt... Men jag älskar att piffa/mysa till saker och ting. Jag skriver små kärleksbrev. Jag älskar tända ljus, extremt "känslosam" beröring. Att bara andras tätt intill varandra med läpparna just så pass nuddande. Åååh, fyfan vad mysigt... Även så älskar jag överaskningar. Hehe, en av mina drömmar är att bli bortrövad, inte en blekaste aning om vart jag förs, sen bli överraskad med något mysig som picknick eller middag på någon vackert ställe. Ni ser, jag är en dramatisk romantiker! Men vem skulle inte vilja bli bortrövad på en romantisk picknick, utan att veta om det?!

Spontan, nej tack - Jag har alltid sett mig själv som en spontan människa. Men när jag tänker efter, så är jag det som gärna vill planera upp saker och ting. Tex, jag kan inte spontant fara någonstans. Jag måste få veta det minst en dag i förväg. Annars ballar jag alltid ur för att det blir för stressigt. Men jag tackar inte nej till spontana beslut. Som våran idé om att fara till utlandet. Jag fick veta det på skolan och var på direkt (vad fanns det egentligen att tveka om?). Spontana beslut, inget spontant utförligt. Sådan är jag!

Aggro - Ingen föda, ingen glad Lowa. Mött mig sur någon gång? Beror på lågt blodsocker. Jag är verkligen en humörsperson i högsta grad! Antingen är jag jätteglad, eller jätte ledsen. Finns som inget där emellan. En riktigt bordeline person! Skoja.

◊ 
Duktig i skolan - Jag har aldrig varit ett fan av skolan. När jag var liten och gick i grundskolan var jag riktigt dålig på att göra läxor, vilket jag alltid har varit. Jag får dom aldrig gjorda och om det vore så väl så är det alltid i sista sekund. En grjer som kan förkara detta lita gran (det här med att det är svärt med läxor osv), är att tidigare i höstas så var jag på utredning för läs och skrivsvårigheter - Dyslexi. Och ja, jag har det. I en mildare grad. Och detta har jag gått med hela mitt liv. Förjävligt. Inte konstigt, när jag var mindre, att det inte var roligt att göra läxorna och läsa högt inför klassen när man kände på sig att det var något fel (eftersom att alla andra vart bättre och jag stod bara still, kändes det som). Men detta är ju bara en del av problemet. Det handlar oxå mycket om att jag måste ta mig själv i kragen, vilket jag inte har gjort i dessa 11 år av skolgång.
Ni kanske undrar då, varför jag stavar ändå rätt så hyffsat rätt när jag skriver här på bloggen. Då avslöjar jag att jag sitter och kollar upp var och vartannat ord på google för att det ska vara rättstavat. That's how i'm doing it.


Comments
Postat av: Fanny

HAha shit vad jag kände igen mig i saker där! Särskilt i dom två första punkterna!

2012-02-06 @ 21:55:53
URL: http://fannyol.blogg.se/
Postat av: SADIA SHAH

Kul inlägg ovan :D

2012-02-06 @ 22:55:18
URL: http://sshah.blogg.se/
Postat av: Angelina

fin design du har gjort :)

2012-02-07 @ 06:05:58
URL: http://leath.blogg.se/
Postat av: LIENE

Kul att veta mer om dig:)

2012-02-07 @ 07:37:38
URL: http://lienes.blogg.se/
Postat av: kate

bloglovinbyte?

2012-02-07 @ 10:36:30
URL: http://kateie.blogg.se/

Comment on last post here:

Name:
Remember me?

E-mail: (not published)

URL/blog address:

Comment:

Trackback
RSS 2.0