Say it with music -

090649, och piteå summer games, sista året- man kommer att sakna!

iHola! Äntligen så har jag tid och orken att blogga efter en jävligt bra helg. och ni kanske undrar varför jag inte skrev något igår, men jag hade inte orken. Var så jävla trött så det var inte sant! Ja, jag kunde ju förstås ha sovit i bilen. Men jag ha lysnat på låtarna som Ida och Johanna har spelat in. Haha, dom blir man seriöst aldrig less!

Men i Torsdags, när vi for upp så åkte jag och lillebror med fritte. Och vi vi hade jäkligt kul, iallafall när vi kom på Nolia och crille börja he på en massa värselös musik, som han och fritte satt och sjöng till. När vi kom fram så packade vi upp madrasserna, och det blev ett helvetes liv när vi insåg att typ en stackare av oss "vi 9"  skulle få sova på ett helt annat ställe. Vi fråga frotte om han kunde flytta, men så vart han sur pga andra saker, småsaker... Det löste vi då utan att äns typ göra nått. Men sen så gick vi på ok och köpte mat. Sen gick vi bort mot björklunda, där då alla killar bor och så spleade vi folboll mot nå 95or, vi ägde såklart. Sen tror jag att det var dags att sova.

På Fredagen så vaknade vi halv 8, för att kunna hinna klä oss och gå och käka frukost. Matchen var kl 1. Vid den tiden var det 40 grader i solen. Snacka om varmt  väder! Sen så hade jennifer fått feber, jonna kunde inte ens komma upp för hon var oxå sjuk och emmy fick inte vara med pga av att man inte får ha mer än två äldre- vi hade erica(93) i mål och ida(93). Frida och Paulina var i halmstad på länsläger. Och nu kanske det är inte många som fattar, men vi hade iallafall bara en avbytare. Så det var bara att spela hela matchen. Men vi vann med 3-0 mot nått finnskt lag. På kvällen så var det match igen, så det var bara att dricka en massa igen. Men den här matchen så hade Frida och Paulina kommit tillbaka. Paulina spelade med, men frida stog på sidan av. Även den här matchen vann vi, med 8 eller 9-0 mot nått danskt lag. Och med det så har vi redan kommit till 8dels final. På kvällen dampade johanna och Ida lite, hehe, dom spelade in väldigt många låtar, tog en massa bilder och filmade på min mobil. låtarna var tex.."visst är han från skråmträsk", "Nu kommer de att lukta jävel", "daska" osv.. jag och nicko satt brevid och höll på att skratta ihjäl oss.

På  Lördagen så Hade vi match igen mot Lira, spelar om etta eler tvåa i gruppen. Där går vi in stenhårt taggade  (vi fick igång storhögtalarna där vi bodde och hädde på järnet) Men, så kommer det jävliga psykiska. Dom hade två bra tjejer,som inte var från sverige då. Men det fick oss att bli "rädda" eller nått. Men efter halvlek så väde vi på oss och blev lite bättre, och vi hade chanserna, men tyvärr så räkte det inte. Dom vann med 3-0. Men vi kom tvåa i gruppen so what? Vi var ju ändå kvar i slutspelen! Så vi taggade upp till nästa match till kl 7. Det som vart lite surt var att vi insåg att det inte skulle bli något disco för oss. Nu sissta året och allt. Men skit i det. Matchen på kvällen gick jättebra. Vi ägde dom, vi spelade jättebra! Men det räckte tyvärr inte heller. Dom fick in tre mål. Och nu dom issa matcherna är jag sur och besviken på en enda', nej två saker. Men det ska jag dåinte dra upp. Ledsna burträsk brudar dorg hem till hemmet. Men nu blev det brottom. Vi skulle glömma matchen för kvällen coh fara på discot, ändå! Snabbduscha, blåsa håret, sminka sig,platta håret och ta på sig jävligt sexiga kläder! Hehe, ne, hade med en boddy och korta jeansshorts, så det blev ganska vardagligt. Där var vi, dansade och hade kul. Synd bara att vi inte han vara där så länge. och som vanligt så står alla och hånglar i hur många timmar som helst typ. I bussen hem så var det en massa grabbar där, som pratade och pratade. Jag lura dom att jag var 17, men när jga sa att jag bara är 15 så fick jag världens komplimang att jag såg ut som 18, 19 år. En sån grej är ju alltid jävligt kul att höra. När vi kom hem så satt vi och prata en stund och sen gick och la oss. Skulle jupp och göra en plaseringsmatch  klockan 10.

På Söndagen, klockan 10, så var det avspark och vi hade en annorlunda uppställning. Annfallet var på backen, och backarna fick gå upp på anfallet. Förmig spelade det ingen roll vart jag spelar. Jag är som en allround spelare nu. Har varit på precis alla platser, förutom mål då. Men där ställer jag mig bara inte. Men fick vara froward med Bosse och Frida. Vi hade ida i mål och hon gjorde ett förjävligt bra jobb. Hon släppte inte in ett ända mål! I halvlek så bytte hon och frida tillbaka till sina vanliga plattser. Den matchen förlorade vi med 1-0 mot nått piteå lag. Men det är nog den enda matchen jag har kännt mig glad efter en förlust i Piteå. Sen så tycker jag att alla  gjorde ett jävlit bra jobb. Även omplatserna var lite ovana för många så tyckte jag att vi var skitbra! Efter Matchen så stannade jag, matilda, lisa, nikolina, anki och frida kvar och såg 96 tjejernas semifinal. Den vann dom.Så vi for tillbaka och duschade, sen så for vi tillbaka och såg deras final, som dom vann med 3-0. Ett stort GRATTIS till dom! Andra året som dom vinner! Sen så for vi hemåt. Jag satt som sakt och skrattade hela vägen hem åt ida och johannas låtar. Sen när vi stanade av i skellefterå så kände jag hur skönt det vara tt få vara hemma. Men ändå ledsen, att veta att nu var sista gången i Piteå slut. Men som tur är så ska vi upp ändå, bara vi 9, och fara på discot. Längtar typ redan, hehe. Men när vi hade käkat så satt jag och tim och går på film. Där satt vi, helakvällen,som två potatissäckar med godis,dricka, ostringar, chips och dip. sen så gick jag och la mig.

Nu idag så hade jag tänkt fara med kompisarna på långnäset. men vädret är ju som det är. Målnigt och det är bara 20 grader ute... Om det hade varit som i helgen såhade jag farit dit. Men nu får jag och timhitta på något annat.
Hoppas att alla har haft en jättebrahelg och så ska ni få ha en bra dag. (lite bilder från piteå kommer att komma  senare)

Kram!



Svaren på låtarna.

1. Beyoncé-halo

2. Evanescence - My Immortal

3.Ne-Yo- Because of you

4.Journey- Don't stop believin'

Comments
Postat av: ebbaho

MORÖN<3

2009-06-29 @ 11:19:26
URL: http://ebbaho.blogg.se/
Postat av: ANONYM

jag måste bara påpeka att det är för lite ida söderström i den här bloggen.. b a d

2009-06-29 @ 20:23:30

Comment on last post here:

Name:
Remember me?

E-mail: (not published)

URL/blog address:

Comment:

Trackback
RSS 2.0