Say it with music -

fuck life

Om det finns någon som känner sig för att byta liv med mig kan gärna kontakta mig på fb, insta eller mejlen för ärligt talat: jag kräks snart av allt detta arbete. Nu ikväll har jag jobbat som ett psyk och är nästan klar med samhällsen. Men... Då har jag 6783824321 andra saker som är ogjorda. Som pianoläxan, sångläxan och ensemble b läxan som är till imorgon och jag har inte tittat på en enda av dom! Faaaaaaaaaaaaan. Snälla nån, jag skulle kunne ge vad som helst till den son vill byta med mig, bara för ikväll. Jag har den sjukaste ångesten som går att uppnå just nu, tror jag. Den som  säger att musk är en chill linje kan ta sig i röven. Alla dessa musikläxor och övriga läxor i alla andra ämnen som vi har hela tiden. Läxhögen blir aldrig mindre, bara större + att plugga till körkortet på sidan av. Nä, jag kan nog inte uttrycka min fruskation tillräckligt här. Jag får inte ut nånting annat än klagomål. Skolan är överskattad. Att arbeta är så mycket värdare. 1) Det är roligare. 2) Man får ut nånting av det dvs lön. 3) Man har en fritid, man behöver inte sitta och plugga hela kvällarna/helgerna.
 
Nu ska jag duscha för jag luktar apa. Sen ska jag återgå till det enda mitt liv består av. Seriöst. Att vistas i fängelse hade varit himelriket jämfört med det här. Jag kan snart inte minnas hur skönt det var att sitta i en soffa och se på tv, vara ute på en lång skön promenad eller höra rösterna av ett social umgänge... Till en överdrift men nästan!

Comments

Comment on last post here:

Name:
Remember me?

E-mail: (not published)

URL/blog address:

Comment:

Trackback
RSS 2.0