Say it with music -

SVAREN

Hur gammal var du när du började blogga?
Jag var 13 år när jag startade min första blogg, 14 när jag starade upp denna. Visste egentligen inte riktigt vad det hela gick ut på, så jag slutade ganska fort med det. Kännde inget större begär av att blogga. Sen har jag haft många fler helt värdelösa bloggar före denna. Det här är min 3e eller 4e blogg!

Hur kommer de sig att du beslöt dig att blogga? :)
Alla mina vänner började och spred att det var värsta trenden at t blogga, så såklart var jag oxå tvungen att skaffa mig en! Alla andra hade ju en, inte ville man inte vara som alla andra!

Hur länge har du bloggat?
den här bloggen har jag haft i 2,5 år + kanske 1 på föregående bloggar. Så ja, snart 4 år!

Det bästa med att blogga?
Att få yttra sig om saker och ting (inte för att jag gör det så ofta...). Jag är en person somgärna delar med mig och är jätteintresserad av att skriva och visa upp olika saker, det har i alla fall blivit ett intressen under de år jag har bloggat. Så det kommer allt mer till mig. Jag bloggar inte för att visa upp att idag har jag ätit det och det och gjort set och det. Jag skriver mer och t e x känslor och humör. Vem bryr sig om vad jag gör på skolan, typ?...

Vilka bloggar läser du?
Jag läser ibland de större bloggarna,bara för att ibland "hänga med". Min Favoritblogg är Angelica Blicks blogg. Så vacker kvinna så det är inte sant!
Sen läser jag dessa:
http://pakis.blogg.se/
http://freyd.blogg.se/
http://sandstromjohanna.devote.se/
http://fannyol.tumblr.com/
http://isarna.blogspot.com/
http://jaghetersofia.tumblr.com/
http://emlansstyle.blogg.se/

Varför fick du namnet Lowa?
Hahah oj vilken fråga! Vart ränt tvungen att fråga mamma! Ja, jag fick heta Lowa (Lova) för att mina föräldrar (eller mamma) tyckte att jag såg ut som ett troll och då var tydligen Lowa ett passande namn!

Trvis du bra med att gå den linje du går? Var det rätt val?
Jag trivs jättebra! Jag älskar min klass, det är så många människor som jag aldrig trott jag skulle umgås med, någonsin! Men alla är glada och hur trevliga som helst och fulla av liv. Vi har aldrig en tråkig eller tyst lektion!
Så, jag trivs!


Har du ett förhållande? isf hur länge har ni varit tillsammans?
Jo det har jag ju! Medglada jens som jag typ skriver om hela tiden... Vi har varit tillsammans i dryga 13 månader. Så jag är en lyckligt lottad tjej!

Vad är kärlek för dig?
Att känna att man, 24/7, kan ringa personen. Att vakna upp, sida vid sida, och känna varandras äckliga morgonandedräkt. Att inte känna press över att gå omkring med smink eller i fina kläder hela tiden när man umgås. Att duscha tillsammans. Att gå ut och gå och hålla varandra i handen. Att kunna prata om allt. Att få en puss varje gång man ses och säger hejdå. Att säga Jag älskar dig så ofta det går, inget tillfälle är fel! Och en massa andra små underbara saker (jag skulle kunna skriva så mycket mer!). Det är de små detaljerna som gör kärlek så underbart!

Hur fixar man ett brustet hjärta på bästa sätt?
Oj, jag har faktiskt aldrig fått mitthjärta brustet, så jag har ingen aning om hur det ens känns! Men jag kan tänka mig att det är tungt till en början. Det känns så hemskt att säga det, men bit ihop. det går alltidöver efter ett tag. Tiden läker alla sår! Sen när det gått ett tag, hitta på något att göra. För att underhålla sig själv är en hjälp på traven. Sitt inte bara hemma och gråt!


Har du spelat någon sport, eller spelar du någon sport, isf vilken?
Jag har spelat fotboll (slutade för 1 åt sen) och jag började när jag var ca 7-8 år. Det var fina tider det! Saknar mitt gamla lag a little bit!

Hur har du satt in ditt löshår? Blev jättefint!
Tack så mycket! Jag kan ju berätta först att det är köpt på tradera, kan vara en vanlig fråga. Sen så satt en av mina vänneri det åt mig, på hennes skola. Det sitter fast med lim/vax. Jättesmidigt och det vart ju rätt bra om jag får säga det själv! Nackdelen med löshår är ju att det blir lätt tovigt, bara en varning!

Favorit tv-kanal?
3,5,6 och alla +CANAL

Vilket är ditt favorit program på tv?
The only one, Halv 8 hos mig haha! 

Kollar du på idol? Vem tycker du ska vinna? Vem i juryn borde lämna sin plats?
Jag ser det så ofta jag kan.  Jag kan ju säga att de flesta som är med i år fattar jag inte ens varför dom är med. Linni t e x, vadfan gör hon ens i tävlingen. Bara för att hon är ball och är homo gör väl henne inte bättre? Usch, jag blir så arg! Den som har mest potential är Molly, nyss fyllt 16 och har en röst som en fullt utveckald kvinna. Amazing! Och, alla i juryn gör ett bra jobb. Jag tycker att alla är lika värdiga att vara där. Bard är väl en skitstövel, men för det mesta har han rätt...

Tror du på något? Behöver inte vara Gud, bara något överhuvudtaget?
Call me mad, men jag tror påspöken och andar. Inte bara för att jag har sätt paranormal activity, för den är fake! Men jag har alltid trott på sådana saker, så är det bara. Det finns många som protesterar emot övernaturliga saker, men låt dom tro vad dom vill och låt oss som tror på det tro vad vi vill. Finns egentligen inget att diskutera!

Är du en känslig person som kan gråta till nästan allt, eller visar du inte så mycket känslor?
Jag är en ganska kännslig person. Jag har mycket att gnälla på och direkt någon går fel blir jag gråtfärdig. Ett exempel: Jag fick hem löshåret i brevlådan och det såg så lite ut. Jag trodde att jag vart lurad på pengar och började lipa. Mamma pöönade paketet och såg att det var rätt mäng. Jag slutade att lipa, haha! Vilken tönt jag är!

Har du något fint "musikminne", typ en händelse som har med musik att göra?
Nydligen att jag och två klasskompisar var till umeå för en liten inspelning är ett jättetrevligt minne! Annars första gången jag sjöng solo inför jättemånga var när jag gick 3an, på en julkonsert.

Finns det någon låt du särskilt tycker om att spela och sjunga?
Finns många roliga låtar att sjunga. Gärna låtar som är på gränen för svåra, så man får vråla på och utveckla rösten (självklart då ingen hör oljudet!)

Vad stör du dig mest på hos männsikor?
 Jag är ingen som hatar människor. Men det som stör mig speciellt är att alla ska se likadana ut (tyvärr är jag väl en sådan person...). Men jag avgudar personer som vågar stå  för sig själva och t e x klä sig som domkänner för. Det,mina damer och herrar, är den starka individen!


Några enkla snabba:
Är julafton eller är din födelsedag bäst?
- Julafton!
Har du någonsin tyck att en lärare är snygg? - Nej...
Din bästa raggningsreplik? - Kommer du hit ofta eller?...
Har du någon fobi? - Mörker och kryp, huvva!
Har du någon sexleksak hemma? - Nix!
Favoritmat? - Oxfilé och potatisgratäng
Drömresmål? - Alla grekiska ställen!
Har du något speciellt mål i livet? - Bli lycklig känns som ett bra mål
Ditt favorit plagg i garderoben? - Min gråa stickadetröjafrån ellos, underbar!
Skulle du kunna tänka dig att ha en KK? - Jag är mer åt förhållandetypen
Vart bor du? - Burträsk, ostriket! (Här gör vi Västerbottensosten för er som inte vet...)
Hur många år är du? 17,5
Vad heter du i mellanamn? Emma och Christina
Favoritdjur? - Hund
Favoritfärg? - Svart och grön
Vilka tre saker skulle du ta med till en öde ö? En ö helt UTAN elektricitet? - Tält, tändare och mat.


Tack för alla frågor!


Comments
Postat av: Sophie "autophoto"

jora helgen va bra sjdå? :)

2011-10-24 @ 21:01:41
URL: http://autophoto.blogg.se/

Comment on last post here:

Name:
Remember me?

E-mail: (not published)

URL/blog address:

Comment:

Trackback
RSS 2.0