Say it with music -

Svar på en kommentar

Du har UNDERBART hår!!! Måste bara få fråga, hur sköter du det? Vilka hårprodukter använder du?
Åh tack så mycket! Blir riktigt smikrad. Jag ska då först och främst avsjöja att jag har extensions, bara så att du inte har missat det! Men hoppas att du inte tar tillbaka dina fina ord för det, haha!

Kass bild... Dessa produkter anväder jag! Eller hårschampoot köpte jag idag, silikonfritt. "Min" frisör tipsade om att när man har löshår som är ditsatt med lim/vax så är det bra att undvika schampoon med silikon. Det försämrar fästet (tekniskt sett så har jag ju inte hunnit använda det än men...). Sen är jag beroende av värmeskydd och återfuktning, av alla dess slag!
(steg för steg)
♦ Nu använder jag Got2B värmespray för blow dry och värmetänger över 220 grader. Den anväder jag på blött hår innan jag ska torka håret med blås. 
♦ Sen sprayar jag på med MATRIX sleek.look smoothing system (den oranga) i topparna och BED HEAD i hela håret före plattning/lockning.
♦ Som finnish kletar jag på Got2B smoothing lotion (luktar underbart!!!)
♦ Hårborsten jag har är av bambuträ, även piggarna. egentligen ska man ha en borste med äkta svinstrån "Svinborste". Men jag kännde att jag ska säkert inte ha löshår i all evighet och mitt egna hår tål rätt så mycket stryk, så jag köpte en med träpinnar istället (Bytte nydligen, hade en med plastpinnar. Sämsta valet!!). Jag kan oxå nämna att jag kammar aldrig håret när det är blött. Jag låter det torka först. Jag kammar bara till luggen och benan så att håret inte torkar helgalet!

Jag kan ju nämna att det kanske inte är egentligen bra(?) att blanda olika hårprodukter. Men det skiter jag i! Som sakt, mitt hår tål en hel del och har varit med om en massa saker. Det är härdat. Men nu har jag i alla fall tipsat om några produkter, som kanske inte alla passa ditt hår, men någon kanske gör det i alla fall!


Comments
Postat av: adina

du har superfint hår ju!!



föresten, jag själv funderar på att köpa den dära Got2b smoothing lotion! men hur tycker du att resultatet blir av den? alltså blir det supermjukt och väldigt glansigt eller hur blir det på ditt hår?:$

2011-11-18 @ 21:29:16
URL: http://adinawiklund.blogg.se/

Comment on last post here:

Name:
Remember me?

E-mail: (not published)

URL/blog address:

Comment:

Trackback
RSS 2.0