Say it with music -

090718

Hallå!

Har nyss hoppat ur en varm och skön dusch. Ni kanske funderar över varför jag inte skrev direkt när jag kom hem. Men jag har varit upptagen med annat och sen så hade jag inte riktigt orken. Men ska ta och berätta om våran lilla semester nu då. När vi kom dit så skulle vi först lämna tälten. (ja, vi har tältat) Sen så for vi till robertsfors och handla mat. Då kom det världens oväder. Åska, regn och så blåste det som fan. Jättekul semester väder då... Nämen efter 30 min så var det borta och solen lyste igen. Sen så har vi har haft toppenväder! Vi bodde på samma ställe som förra året, på en toppenstran vid havet. Killingsand. Asså, det är så vackert där så det är inte sant! Sanden är typ vit och hur mjuk som helst. Sjövass växer i små tuvor lite här och där på stranden. Asså, det der ut som utlandet, seriöst!
Första kvällen käkade vi grillat kött och sallad. Sen så spelade vi kort i tältet och åt mys. Spelade lite volleyboll och såna saker.
Andra dagen så var det moln när vi vaknade. Men mer mitt på dagen så kom solen. Och det blev varm! Det var så himla skönt! Synd bara att jag inte har tagit några bilder när vi var på stranden, så skulle ni få se hur underbart det var där. Hoppas att mamma har tagit några :)
Jag och elin följde farsorna in och köpta lite mer läsk och godis, det var nämligen slut, hehe. Vi fick en glass var och så köpte vi mera ved. När vi kom tillbaka så spelade vi volleyboll. Sen så fick jag och elin skala potatis till middagen, som skulle bli surströmming!
Sen så badade vi (tvättade håret i havet) och klädde på oss lite renare kläder. Killarna hade gått på nudistbadet, så vi hade våran lilla vik för oss själva.
Efter middan så fick vi efterrätt och sen så gick vi ner på stranden och spelade strandgolf. Och roligare golf har jag inte spelat (typ ända golf jag har spelat). Förjävligt kul. Senare så spela vi kort och så spelade vi in en massa låtar? men albin. Eller ja, snarare nyhetera? Ja, han pratade på om en massa saker. Jag kunde knappt andas där ett tag. Srattade alldeles för mycket.
Dagen efter det så var det inte ett moln på himlen, så vi började packa ihop och sen så gick vi ut på stranden. Och varmt har det varit idag oxå. Solen har tagit på enormt mycket. Synd bara att havet skulle vara så kallt, man hade lixom ingenstans att svalka av sig. Nämen, det räckte med att doppa lilltån i vattnet, sen frös man.
Efter lunchen så packade vi in allt i bilden och drog oss hem.
När vi kom hem så packade vi upp alla grejer, jobbigt... Sen så for pappa och köpte pizza. Den satt förjävligt bra, känndes det som. Sen så jag jag mamma pappa och tim varit ute och gått, köpt glass och sen blev det duschen. Nu ska jag bara ta och skriva klart dom sista raderna. Sen så ska jag pappa och tim se på Låt Den Rätte Komma In. Hoppas att den är bra. Nån som har sätt den?

Ha en bra fortsatt kväll! ♥

(och nu skulle den finnas en massa fina bilder här. Men jag fick slut ström i kameran så jag hann inte ta så många bilder. Och nu ligger den på laddning så dom kommer kanske ut imorgon)


Comments
Postat av: Anonym

nice att tälta? :)

2009-07-20 @ 17:19:28

Comment on last post here:

Name:
Remember me?

E-mail: (not published)

URL/blog address:

Comment:

Trackback
RSS 2.0